فصل مشترک خطبه های نماز جمعه دیروز در شهرستان های استان فارس پاسخ به یاوه گویی آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود.ائمه جمعه فارس این اقدام را غیرممکن دانستند و بستن تنگه هرمز را یکی از گزینه ها دانستند.
کد خبر: ۷۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 27 April 2019

زمین خواری بیداد می کند

تابناک فارس:امام جمعه جهرم با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با دانه‌درشت‌های زمین‌خوار گفت: از مسوولانی که نسبت به مبارزه با متصرفان منابع طبیعی و اموال عمومی تلاش دارند حمایت می‌کنیم. حجت‌الاسلام محمدحسین مدبربا گلایه از اینکه دست‌اندازی به منابع طبیعی قبح خود را در شهرستان از دست داده و گسترش یافته است، اظهار داشت: از مسوولانی که نسبت به مبارزه با متصرفان منابع طبیعی و اموال عمومی تلاش دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاهدیم برخی افراد که حتی برای نظام یک قدم برنداشته و در دوران دفاع مقدس یک اخم هم نکردند چنان به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و چند صد هکتار زمین و اراضی ملی را غاصبانه تصرف می‌کنند، افزود: اینها غاصب بوده و کارشان دزدی است و ما از مسوولان برای برخورد با غاصبان بیت‌المال حمایت می‌کنیم.

امام جمعه جهرم با تاکید بر دقت در شیوه برخورد با متصرفان اراضی ملی، گفت: یک روستایی که در خانه خود درختی کاشته با کسی‌که در زمین‌خواری دانه درشت است فرق می‌کند؛ شایسته نیست که تفاوتی میان بیچاره‌گان و دانه درشت‌ها قائل نشویم.

مدبر باتاکید بر اینکه به مسوولان هشدار می‌دهم که وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهند، گفت: بنده چنانچه روزی احساس کنم که مسوولان وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهند به کمک مردم جلو منکرات و پرده‌دری را خواهم گرفت.

امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم تکریم کارگران و معلمان نیز گفت: هرچند بزرگداشت واقعی این است که همه ما ببینیم درد این دو قشر چیست و خواسته‌های آنان کدام است اما نباید تنها به گفتن تبریک اکتفا کرد.

وی ادامه داد: در گذشته کارگر را رعیت دانسته و قوانین و مقررات وضع شد تا از این قشر حمایت شود اما آنقدر این حمایت شور شد که کارفرمایان ترجیح دادند سراغ کارگران بیگانه بروند.

امام جمعه جهرم از مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قانون کار کرد و گفت: کارفرمایان از ترس شکایت نمی‌توانند به کارگران خود حرفی بزنند و این امر زمینه‌ساز بیکاری در جامعه می‌شود.

مسئولان از اتاق های در بسته شان بیرون بیایند

امام‌جمعه لامرد گفت: به مسوولان صنایع اعلام می‌کنم اگر برای من مسجل شد و دیدم در پرداخت حقوق کارگران کوتاهی شده است آن مجموعه را به مردم معرفی خواهم کرد.

حسین زاده گفت:رونق تولید در دل اقتصاد مقاومتی جای گرفته و فقط احداث کارخانه نیست بلکه نیاز به مهندسی و فکر خوب نیز است.

وی افزود: در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار تولیدات باید برنامه‌ریزی و دقت داشته باشیم نه اینکه ساختمانی ساخته شود که بعد از ۲۰ سال دولت دوباره هزینه فرسودگی و بازسازی آن را پرداخت کند.

امام‌جمعه لامرد گفت: در احداث کارخانه‌ها نیز کارخانه‌هایی برای رونق تولید احداث شود که تا ۵۰ سال آینده فعالیت کند و مشکل نداشته باشیم.

حسین زاده بابیان اینکه در برخی مجموعه‌ها خمیدگی بر آنان حاکم شده است متذکر شد: اینکه در اتاق بنشینند و میان مردم حضور پیدا نکنند با سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) نمی‌سازد زیرا همه مسوولان و مردم باید همت و تلاش داشته باشند.

خطیب جمعه لامرد با اشاره به اینکه مگر می‌شود کارگری کار کند و ۴ ماه حقوقش عقب بیفتد، گفت: البته گزارشی به من دادند که اقداماتی در خصوص پرداخت حقوق از سوی آن کارخانه انجام‌شده است.

کالای انحصاری بی کیفیت می شود؛مثل خودروهای داخلی

امام جمعه کازرون با بیان اینکه کازرون معماری سنتی خاص خود را دارد گفت: اکنون در کازرون معماری غربی حاکم شده و بسیاری از الگوهای اسلامی و ایرانی فراموش شده است.

خرسند با بیان اینکه از پیشرفت‌های دیگر شهرها باید درس گرفت و استفاده کرد گفت: کسب درآمد اندکی که در حال حاضر در اختیار است، کافی نیست.

خطیب جمعه کازرون به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال، که اقتصاد مقاومتی، شاه بیتش حمایت از تولید ایرانی و کمک به کار و کارگر داخلی است می‌طلبد کار جهادی و بی‌وقفه انجام شود.

خرسند خواستار توجه به حقوق مصرف کننده و کیفیت کالای ایرانی شد و اظهار داشت: کالا‌ها نباید انحصاری باشد، چنانچه در زمینه خودرو این چنین است.

امام جمعه کازرون خواستار پیگیری برای حل مشکل کارخانه کاشی سرامیک کازرون شد و اظهارداشت: تلاش کنید این مرکز تولیدی راه افتاده تا ۳۰۰ کارگر و خانواده بیکار نشوند.

حقابه دومین دریاچه بزرگ کشور را بدهید|نگذارید فاجعه فلامینگوها تکرار شود

 

امام جمعه شهرستان استهبان با تاکید بر اینکه حقابه بختگان باید تخصیص یابد گفت: نباید اجازه داده همانند سال گذشته فاجعه کشتار جمعی فلامینگوها در این دریاچه به عنوان دومین دریاچه بزرگ ایران اتفاق افتد.

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری اظهار داشت: دریاچه بختگان بعد از ارومیه دومین دریاچه بزرگ کشور است، دریاچه ارومیه متولی زیاد دارد از رئیس جمهور تا رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشوری خودشان را موظف و متولی برای احیای این دریاچه می‌دانند که این نیز به‌جا و بحق است اما نباید از بختگان نیز غافل شد.

امام جمعه استهبان گفت: سال گذشته فاجعه‌ای به وجود آمد و در پی آن تعداد زیادی فلامینگو که مهاجر بوده و از کشورهای دیگر آمده و در بختگان تخمگذاری و زاد و ولد کرده بودند بخاطر خشک شدن آب دریاچه تلف شدند.

وی گفت: علاوه بر اتلاف فلامینگوها به عنوان یک فاجعه محیط زیستی مشکلاتی نیز برای مردم منطقه اطراف دریاچه پیش آمده و به اعتقاد متخصصان اهل فن برخی بیماری‌های موجود در منطقه نیز ناشی از خشکی این دریاچه و عوارض آن است.

خاوری خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسئولان امر به ویژه محیط زیست استان فارس این است که در وضعیت موجود حقابه بختگان را در نظر بگیرند.

بروکراسی را از سر راه سرمایه گذاران بردارید

امام‌جمعه فسا گفت: مسئولین باید به سرمایه‌گذاران کمک کرده و مشکلات اداری را برای آن‌ها راحت کنند تا صنایع تولیدی در شهرستان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده با اشاره به‌روز کارگر و همچنین سال رونق تولید اظهار داشت: مسئولین به فکر تولید کار جدید و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان باشند و همچنین دست‌اندرکاران اداره کار فعالیت‌های خود را چند برابر کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چی که بیداد نمیکند .....................................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار